MATW Projects


MATW Projects


نحن جمعية MATW Project مسلمون حول العالم

عام 2015 تم تشكيل مشروع المسلمين حول العالم في استراليا تم تاسيسها عن طريق المرحوم علي بنات بعد ان علم مرضه في السرطان 

قصة علي: من الدنيا إلى القدر

كان علي مجرد رجل عادي ولد ونشأ في سيدني بأستراليا. كان عاملاً مجتهدًا وكان رجل أعمال ناجحًا عصاميًا. عاش حياة بوفرة ورفاهية بسبب نجاحه. تقاسم مكاسبه مع أصدقائه وعائلته. مثل العديد من الإخوة الصغار ، استمتع بالحياة على أكمل وجه. الاستفادة القصوى مما يقدمه العالم. يمكنك القول أن الله أعطاه هذه الدنيا.

ثم في سن التاسعة والعشرين تم اختباره حقًا. كان هذا عندما تم تشخيص إصابته بالسرطان ولم يُمنح سوى 7 أشهر للعيش. كان علي الاختيار. مع العلم أن حياته قد قطعت بشكل كبير ، لم يستطع تنفيذ خططه ، أو ما كان يعتقد أنه يريد القيام به في ذلك الوقت. كان من السهل الوقوع ف  اليأس. وهذا شائع جدًا عندما يكشف الناس أنهم مصابون بالسرطان."...

اخذ المرض كا "هدية" من.الله عزوجل

لم يرقد هناك وجلس مكانه . لملم يتوقف مصيره هناك . حوّله علي هذا السرطان إلى نعمة. هدية. عمل  فرق حقيقي في الدنيا لمساعدة المحتاجين وإرضاء الله بأفعاله.وهكذا فعل. في عام 2015 تم تشكيل مشروع المسلمين حول العالم (MATW). بمساعدة صديقه الشخصي المقرب ورئيس مجلس الإدارة محمود ، شرعوا في تغيير الحياة وانتشال المجتمعات من الفقر.

”إعالة الأطفال والأيتام

كان قريبًا بشكل خاص من قلب علي ... "

أخذته رحلات علي إلى إفريقيا حيث التقى بمجتمع ترحيبي بشكل لا يصدق في توغو. هذا هو المكان الذي قرر أن يبدأ فيه. وباستخدام ثروته الخاصة ، بدأ بإطعام ودعم الأيتام والأرامل. جلب الأدوات والجرارات الزراعية حتى يتمكن المجتمع من الزراعة. قام ببناء آبار مياه حتى يتمكنوا من الحصول على مياه نظيفة ومسجد للصلاة فيه ومدرسة للأطفال للتعلم واللعب.

من خلال وسائل التواصل الاجتماعي بدأ الناس يسمعون عن قصته وأرادوا الانضمام إليها. لقد كانت عالمية حقًا. حتى يومنا هذا ، لا يزال الناس يتذكرون الإرث الذي تركه علي وراءه. وطالما تستمر.

أعطى علي كل ما أنعم به. واستجاب الله دعائه. حتى يومنا هذا ، يستمر إرثه. انتقلت MATW من الدول من قوة إلى قوة ، وتعمل الان  كل  مكان  في  العالم   لبنان وبنغلاديش واليمن وتدعم  وغيرها الكثير من الدول واللاجئين السورين  والاردن أيضًا. 

لم يكن مصير علي السيارات السريعة والثروة. كان مصير علي هو تغيير حياة المجتمعات الفقيرة حول العالم. أعطاه الله هذه الفرصة ، فاغتنمها

Ali’s Story: From Dunya to Destiny

Ali, was just an ordinary guy, born and raised in Sydney, Australia. He was a hard worker and was a self-made successful businessman. He lived a life with abundance and luxury because of his success. Sharing his gains with his friends and family. Like many young brothers he enjoyed life to the fullest. Making the most of what the world has to offer. You could say Allah gave him this dunya.

Then at the age of 29 he was really tested. This was when he was diagnosed with cancer and given only 7 months to live. Ali had a choice to make; knowing that his life was drastically cut short, he couldn’t fulfil his plans, or what he thought he wanted to do at the time. It was easy to fall into despair. And this is very common when people find out they’ve got cancer.

“...he immediately embraced his 

illness as a “gift” seizing it as an 

opportunity to add more meaning 

to his life...”

Ali banat

Ali banat

He didn’t lay there and take it. His destiny wasn’t there. Ali turned this cancer into a blessing. A gift. He took it. Made dua to make a real difference in the world, to help the needy and please Allah with his actions. 

And so he did. In 2015 Muslims Around the World Project (MATW) was formed. With the help of his close personal friend and chairman Mahmood, they set about to transform lives and lift communities out of poverty.

“Providing for children and orphans 

was particularly close to Ali’s heart...”

Ali’s travels took him to Africa where he met an incredibly welcoming community in Togo. This is where he decided to start. Using his own wealth, he began by feeding and supporting orphans and widows. Bringing agricultural tools and tractors so the community could farm. He built water wells so they could have clean water, a mosque to pray in and a school for the children to learn and play.

Through social media people started hearing about his story and wanted to join in. It was truly global. To this day people still remember the legacy Ali left behind. And long may it continue.

Ali banat

Ali gave everything he was blessed with. And Allah answered his dua. To this day his legacy continues. MATW has gone from strength to strength, now working in Lebanon, Bangladesh, Yemen and supporting Syrian refugees too. MATW is growing and delivering with impact.


Ali’s destiny wasn’t fast cars and wealth. Ali’s destiny was to transform lives and poor communities around the world. Allah gave him this chance, and he took it.

Contact information

MATW Projects

Registered charity number 60610666325

Achievements

16
Fundraisers
102
Donors
6985.93AED
Funds Raised

Active Campaigns



Previous Campaigns